On the Possibility of Academic Pedagogy

  • Ph. D. Tero Auvinen University of Lapland

Resumen

This article examines the nature of academic research and teaching and the possibilities for unlicensed teaching for unpredictable purposesat universities that might go beyond the mere appeasement of the gods of privilege and power and their “good risk” investments with long and continuous careers in academia.


Keywords:Academic research, academic pedagogy, teaching.


 


RESUMENEste artículo examina la naturaleza de la investigación académica y la enseñanza y las posibilidades de enseñanza sin licencia para propósitos impredecibles en las universidades que podrían ir más allá del mero apaciguamiento del privilegio y poder y sus inversiones de "buen riesgo" con carreras largas y continuas en la academia.


Palabras clave:


Investigación académica, pedagogía académica, enseñanza.


 

Publicado
2017-09-04
##submission.howToCite##
AUVINEN, Ph. D. Tero. On the Possibility of Academic Pedagogy. Revista Conrado, [S.l.], v. 13, n. 59, sep. 2017. ISSN 1990-8644. Disponible en: <https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/554>. Fecha de acceso: 20 sep. 2017

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

##plugins.generic.recommendByAuthor.noMetric##