Investigation of the theoretical and practical orientations of teachers of English as a Foreign Language

Resumen

This study explores English as a Foreign Language teachers' theoretical orientations/practices towards reading instruction in terms of their self-efficacy. Participants were 120 English as a Foreign Language teachers in Iran. Teachers’ Orientation to Reading Instruction (TORI) questionnaire was employed to measure teachers' beliefs about reading instruction. In addition, teachers' self-efficacy questionnaire was administered to examine teachers' self-efficacy in teaching reading. A series of Kruskal Wallis and Chi-Square tests were run to analyze the data. Data revealed that English as a Foreign Language teachers' beliefs towards teaching reading imposed a significant effect on teaching reading and this effect was negative. Also, results demonstrated that teachers' self-efficacy toward teaching reading comprehension made a negative significant effect on teaching process by teachers. In addition, with respect to teachers' practices, this study confirmed that teachers' beliefs about reading instruction and their instructional practices are inconsistent.

Keywords:

English as a Foreign Language, self-efficacy, beliefs, practices.

 

RESUMEN

Este estudio explora las orientaciones / teórico prácticas de los profesores de Inglés como Lengua Extranjera hacia la instrucción de lectura en términos de su autoeficacia. Los participantes fueron 120 maestros de Inglés como Lengua Extranjera en Irán. Se utilizó el cuestionario de Orientación de los maestros para la instrucción de lectura (TORI) para medir las creencias de los maestros sobre la instrucción de lectura. Además, se administró el cuestionario de autoeficacia de los docentes para examinar la autoeficacia de los docentes en la enseñanza de la lectura. Se realizó una serie de pruebas de Kruskal Wallis y Chi-Square para analizar los datos. Los datos revelaron que las creencias de los maestros Inglés como Lengua Extranjera hacia la enseñanza de la lectura impusieron un efecto significativo en la enseñanza de la lectura y este efecto fue negativo. Además, los resultados demostraron que la autoeficacia de los profesores de inglés para enseñar la comprensión de lectura tuvo un efecto negativo significativo en el proceso de enseñanza de los maestros. Además, con respecto a las prácticas de los maestros, este estudio confirmó que las creencias de los maestros de sobre la instrucción de lectura y sus prácticas de instrucción son inconsistentes.

Palabras clave:

Inglés como Lengua Extranjera, autoeficacia, creencias, prácticas.
Publicado
2020-07-07
Cómo citar
Sahafnia, S. (2020). Investigation of the theoretical and practical orientations of teachers of English as a Foreign Language. Revista Conrado, 16(75), 125-130. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1395