Investigating educational dimensions of the fight against the financing of terrorism in international criminal law in law textbooks

Resumen

One way to combat educational dimensions of the phenomenon of terrorism is to finance it. To this end, countries have, either directly or through the United Nations, prepared documents and regulations to block the financing of terrorism. These international rules and regulations have a wide range; some such as UN Security Council resolutions and international conventions. There are mandatory rules, and some are optional requirements that have been coordinated by different groups of countries, such as the eight-member Financial Action Task Force's Special Recommendations on Combating the Financing of Terrorism. While there are common rules in these international norms, the scope and binding power of each is different.

Keywords:

International criminal law, terrorism, self defense.

 

RESUMEN

Una forma de combatir las dimensiones educativas del fenómeno del terrorismo es financiarlo. Con este fin, los países han preparado, directamente o por medio de las Naciones Unidas, documentos y reglamentos para bloquear la financiación del terrorismo. Estas normas y reglamentos internacionales tienen una amplia gama; algunos como las resoluciones del Consejo de Seguridad de la ONU y las convenciones internacionales. Existen reglas obligatorias, y algunas son requisitos opcionales que han sido coordinados por diferentes grupos de países, como las recomendaciones especiales del Grupo de Acción Financiera de ocho miembros para combatir el financiamiento del terrorismo. Si bien existen normas comunes en estas normas internacionales, el alcance y el poder vinculante de cada uno es diferente.

Palabras clave:

Derecho penal internacional, terrorismo, defensa propia.

Publicado
2020-10-07
Cómo citar
Eslamian, M., Abassi, A., & Esmaili, M. (2020). Investigating educational dimensions of the fight against the financing of terrorism in international criminal law in law textbooks. Revista Conrado, 16(76), 101-105. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1460