El desarrollo de la competencia cultural en clases de Práctica Integral de la Lengua Francesa
Abstract
La competencia cultural es uno de los elementos más importantes a trabajar hoy en las clases de lenguas extranjeras. La adquisición de la competencia cultural deberías ser, por tanto, un objetivo didáctico y establecerse en el currículo y planes de estudio. La clase de lenguas extranjeras es, posiblemente, el espacio didáctico más idóneo para ello. Esto enseñará al estudiante a localizar e interpretar las marcas culturales que impregnan los textos. El presente trabajo ofrece algunas alternativas metodológicas a poner en práctica por los profesores que imparten el programa de Práctica Integral de la lengua francesa.
Palabras clave:
Competencia cultural, currículo, lenguas extranjeras, clases de francés.
ABSTRACT
The formation of cultural competence is one of the most important elements to work on today in foreign language classes. The acquisition of cultural competence should therefore be a didactic objective and be established in the curricula. The foreign language class is possibly the most suitable didactic space for this. This will teach the student to locate and interpret the cultural marks that permeate the texts. This work offers some methodological alternatives to be put into practice by the teachers who teach the program of Integral Practice of the French language.Keywords:
Cultural competence, curriculum, foreign languages, French classes.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





