The impact of banking educational content and empowering personnel on implementing comprehensive banking

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Resumen

The traditional banking system is no longer efficient enough, while a comprehensive banking system can provide more varied services to a more diverse clientele. Considering the radical humanist paradigm in the analysis of social theories and a focus on the effectiveness of capable human resources for the correct implementation of comprehensive banking in Iran, the present paper aims to propose a comprehensive banking system focusing on the empowerment based on educational content and skill development of bank employees. This study used the Delphi fuzzy method to select experts and classify and analyze their responses. Further, the Linear Programming and FGTMA-FDEMATEL method was used to identify and investigate the criteria correlations and map the network relationships. Arobust statistical method was used to solve optimization problems based on uncertainty data and lingo software was used to solve the problem. The results drawn from the model indicated that factors such as employee decision-making ability, responsibility towards executing a decision, access to decision tools and employee self-efficacy sources influence the empowerment based on educational content of employees and correct implementation of private, corporate, business and investment banking. Furthermore, they showed that sense of competence, motivation, participation, sense of effectiveness and information technology influence comprehensive banking. In addition, training and reward influence all types of comprehensive banking.

Keywords:

Integral banking, Lingo, Linear Programming, FGTMA-FDEMATEL. Empowerment.

 

RESUMEN

El sistema bancario tradicional ya no es lo suficientemente eficiente, mientras que un sistema bancario integral puede proporcionar servicios más variados a una clientela más diversa. Considerando el paradigma humanista radical en el análisis de las teorías sociales y un enfoque en la efectividad de los recursos humanos capaces para la correcta implementación de la banca integral en Irán, el presente documento tiene como objetivo proponer un sistema bancario integral centrado en el empoderamiento y el desarrollo de habilidades del banco empleados. Este estudio utilizó el método difuso Delphi para seleccionar expertos y clasificar y analizar sus respuestas. Además, se utilizó el método de programación lineal y FGTMA-FDEMATEL para identificar e investigar las correlaciones de criterios y mapear las relaciones de red. Se utilizó un método estadístico robusto para resolver problemas de optimización basados en la incertidumbre de los datos y se utilizó un software de jerga para resolver el problema. Los resultados extraídos del modelo indicaron que factores tales como la capacidad de toma de decisiones de los empleados, la responsabilidad de ejecutar una decisión, el acceso a las herramientas de decisión y las fuentes de autoeficacia de los empleados influyen en el empoderamiento de los empleados y la correcta implementación de empresas privadas, corporativas y comerciales. banca de inversión. Además, mostraron que el sentido de competencia, motivación, participación, sentido de eficacia y tecnología de la información influyen en la banca integral. Además, la capacitación y la recompensa influyen en todos los tipos de banca integral.

Palabras clave:

Banca integral, Lingo, Programación lineal, FGTMA-FDEMATEL. Empoderamiento.

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Publicado

2020-10-12

Cómo citar

Kazemi, H., Hamidi, N., & Hajikarimi, B. (2020). The impact of banking educational content and empowering personnel on implementing comprehensive banking. Revista Conrado, 16(76), 350–361. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1495