The developer learning of mathematics, didactic and methodological budgets

Autores/as

Resumen

The learning of mathematics constitutes a necessity for the educational systems of today´s world and especially for Cuba. Correspondingly, the transformations of Cuban higher education, require as requirements for the direction of the teaching – learning process, the promotion of the exercise of thinking, the development of cognitive independence and strategies and motivations to learn, as well, how to conceive the class from a developing conception. Due to the importance for the Computer Engineering career of mathematics learning, research carried out aimed at determining the main considerations to achieve a developer learning. In this review article, the main results of a bibliographic search on the subject and the main criteria of the researcher in this regard are present.

Keywords:

Developer learning, math teaching-learning process, teaching-learning developer process.

 

RESUMEN

El aprendizaje de la matemática constituye una necesidad para los sistemas educativos del mundo actual y en especial para Cuba. En correspondencia con ello, las transformaciones de la educación superior cubana, precisan como exigencias para la dirección del proceso de enseñanza-aprendizaje, la promoción del ejercicio del pensar, el desarrollo de la independencia cognoscitiva y de estrategias y motivaciones para aprender a aprender, así como concebir la clase desde una concepción desarrolladora. Debido a la importancia para la carrera Ingeniería Informática del aprendizaje de la matemática, se desarrolla una investigación encaminada a determinar las principales consideraciones para lograr un proceso de enseñanza – aprendizaje desarrollador. En este artículo de revisión son presentados los principales resultados de una búsqueda bibliográfica sobre el tema y los principales criterios del investigador al respecto.

Palabras clave:

Aprendizaje desarrollador, proceso de enseñanza – aprendizaje desarrollador, proceso de enseñanza – aprendizaje de la matemática.

Descargas

Publicado

2020-11-24

Cómo citar

González Monsibáez, Y., & Duvergel Vázquez, D. (2020). The developer learning of mathematics, didactic and methodological budgets. Revista Conrado, 16(S 1), 203–211. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1542