Opportunities to improve the professional qualities of teachers to work in the distance mode of teaching

  • Song Yu Moscow State University. Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-8215-7217
  • Svetlana Frolova Academy of Social Management. Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-2478-6509
  • Oleg Afanasyev Russian State University of Tourism and Service. Russian Federation https://orcid.org/0000-0003-3904-7028
  • Yana Ilinskaya Russian State Hydrometeorological University. Russian Federation https://orcid.org/0000-0001-5271-4249
  • Alina Fatkullina Moscow Institute of Architecture (State Academy) MARKHI, Russian Federation; National Research Moscow State University of Civil Engineering (NRU MGSU). Russian Federation https://orcid.org/0000-0003-4407-8259
  • Raziуat Rabadanova K.G. Razumovsky Moscow State University of Technologies and Management (the First Cossack University), Russian Federation; National Research Centre for Epidemiology and Microbiology named after the honorary academician N.F. Gamaleya. Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-1083-3212

Resumen

The purpose of the study is to discover opportunities to improve the effectiveness of the teacher’s professional qualities in view of the development of distance education. On the basis of empirical research using the survey method, the dynamics of professional qualities of teachers when working in the distance mode before and after the introduction of the educational and methodical complex for professional development in work with the distance education system Moodle are assessed. The research reveals positive results indicating an increase in the professional level of teachers working in distance mode after the implementation of the educational and methodical complex. The study concludes that the professional qualities of teachers in the distance mode of work can be improved if higher education institutions develop and implement the respective educational and methodical support.

Keywords:

Distance learning, educational and methodical complex, advanced training, Moodle.

 

ABSTRACT

El propósito del estudio es descubrir oportunidades para mejorar la eficacia de las cualidades profesionales del docente de cara al desarrollo de la educación a distancia. Sobre la base de una investigación empírica que utiliza el método de la encuesta, se evalúa la dinámica de las cualidades profesionales de los docentes cuando trabajan en la modalidad a distancia antes y después de la introducción del complejo educativo y metódico para el desarrollo profesional en el trabajo con el sistema de educación a distancia Moodle. La investigación revela resultados positivos que indican un aumento en el nivel profesional de los docentes que trabajan en la modalidad a distancia después de la implementación del complejo educativo y metódico. El estudio concluye que las cualidades profesionales de los docentes en la modalidad de trabajo a distancia pueden ser mejoradas si las instituciones de educación superior desarrollan e implementan el respectivo apoyo educativo y metódico.

Palabras clave:

Educación a distancia, complejo educativo y metódico, formación avanzada, Moodle.

Publicado
2022-05-13
Cómo citar
Yu, S., Frolova, S., Afanasyev, O., Ilinskaya, Y., Fatkullina, A., & Rabadanova, R. (2022). Opportunities to improve the professional qualities of teachers to work in the distance mode of teaching. Revista Conrado, 18(86), 14-20. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2386