Self-evaluation for open and distance learning during pandemic Covid-19 in Malaysia

Resumen

The education system worldwide had closed since March 2020 to curb the spread of the Covid-19 pandemic. Thus, the traditional face-to-face lecture in the higher education field transitioned into the open and distance learning (ODL) method that substantially impacted the teaching and learning process. This study aimed to examine teaching self-evaluation (TESA) towards ODL and students’ feedback online (SuFO) on various courses from October 2020 until February 2021 using faculty-level data. The data for the Teaching Self-Assessment for Open and Distance Learning (TESA-ODL) score was collected from lecturers in the Faculty of Business and Management (FBM), University Teknologi MARA (UiTM) campuses throughout Malaysia. All of the research objectives were met as a result of the outcome. Future research should examine the usability and effectiveness of mobile applications such as WhatsApp and Telegram in-depth by evaluating students’ socio-demographic inequality in FBM and UiTM.

Keywords:

Self-evaluation, open distance learning, online learning, teaching evaluation, university.

 

RESUMEN

El sistema educativo en todo el mundo había cerrado desde marzo de 2020 para frenar la propaga-ción de la pandemia de Covid-19. Por lo tanto, la lección presencial tradicional en el campo de la educación superior hizo la transición al método de aprendizaje abierto ya distancia (ODL) que tuvo un impacto sustancial en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Este estudio tuvo como objetivo examinar la autoevaluación de la enseñanza (TESA) hacia ODL y los comentarios de los estudiantes en línea (SuFO) en varios cursos desde octubre de 2020 hasta febrero de 2021 utilizando datos a nivel de facultad. Los datos para la puntuación de la autoevaluación de la enseñanza para el apren-dizaje abierto y a distancia (TESA-ODL) se recopilaron de profesores de la Facultad de Negocios y Administración (FBM), campus de la Universidad Teknologi MARA (UiTM) en Malasia. Todos los obje-tivos de la investigación se cumplieron como resultado del resultado. La investigación futura debería examinar en profundidad la usabilidad y la eficacia de las aplicaciones móviles como WhatsApp y Telegram mediante la evaluación de la desigualdad sociodemográfica de los estudiantes en FBM y UiTM.

Palabras clave:

Autoevaluación, educación abierta a distancia, aprendizaje en línea, evaluación docente, universidad.

Publicado
2022-10-04
Cómo citar
Azmaniza Azizam, N., Denan, Z., Shamimi Abdul Aziz, N. I., & Faizal Kamarudin, M. (2022). Self-evaluation for open and distance learning during pandemic Covid-19 in Malaysia. Revista Conrado, 18(88), 54-60. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2564