Resources for culture-creating technologies for self-realization and creative development of students

Autores/as

  • Alla Sokolova A.V. Nezhdanova Odesa National Academy of music. Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4841-6342
  • Olga Muravska A.V. Nezhdanova Odesa National Academy of music. Ukraine
  • Lilia Shevchenko A.V. Nezhdanova Odesa National Academy of music. Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8602-9573
  • Olga Ryzhova A.V. Nezhdanova Odesa National Academy of music. Ukraine
  • Iryna Vlasenko Kryvorizkyj State Pedagogical University. Ukraine

Resumen

In the article, based on the studied specialized literature and Internet sources, analyze the concept of “socio-cultural activity”, theoretically substantiate and identify its directions, types, forms and technologies. The pedagogical resources of cultural-creative technologies in the socio-cultural activities of the university were identified and the most effective of them were selected for use for the purpose of self-realization and creative development of students. A system for implementing cultural-creative technologies in the socio-cultural activities of university students has been developed and tested for the purpose of self-realization and creative development of students. Criteria and indicators have been substantiated and diagnostic tools have been developed to test the effectiveness of cultural technologies in the system of socio-cultural activities of university students. The effectiveness of the use of cultural technologies in the system of socio-cultural activities of university students has been studied for the purpose of self-realization and creative development of students.

Keywords:

Methodology, socio-cultural situation, applied arts, Bachelor students.

RESUMEN

En el artículo, a partir de la literatura especializada estudiada y fuentes de Internet, se analiza el concepto de “actividad sociocultural”, se fundamenta teóricamente y se identifican sus direcciones, tipos, formas y tecnologías. Se identificaron los recursos pedagógicos de las tecnologías cultural-creativas en las actividades socioculturales de la universidad y se seleccionaron los más efectivos para su uso con el propósito de la autorrealización y el desarrollo creativo de los estudiantes. Se ha desarrollado y probado un sistema para implementar tecnologías culturales y creativas en las actividades socioculturales de los estudiantes universitarios con el propósito de la autorrealización y el desarrollo creativo de los estudiantes. Se han fundamentado criterios e indicadores y se han desarrollado herramientas de diagnóstico para comprobar la eficacia de las tecnologías culturales en el sistema de actividades socioculturales de los estudiantes universitarios. Se ha estudiado la efectividad del uso de tecnologías culturales en el sistema de actividades socioculturales de los estudiantes universitarios con el propósito de la autorrealización y el desarrollo creativo de los estudiantes.

Palabras clave:

Metodología, situación sociocultural, artes aplicadas, estudiantes de Licenciatura

Descargas

Publicado

2024-06-12

Cómo citar

Sokolova, A., Muravska, O., Shevchenko, L., Ryzhova, O., & Vlasenko, I. (2024). Resources for culture-creating technologies for self-realization and creative development of students. Revista Conrado, 20(99), 441–446. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3835