Features of modern textbooks and their importance in the formation of a new education system

  • Ph. D. Kseniya E. Kovalenko Altai State University. Barnaul. Russian Federation
  • MSc. Natalia E. Kovalenko Altai State University. Barnaul. Russian Federation

Resumen

The possibilities of electronic textbooks are revealed when students work independently. In most cases, students use the Internet, where there are many thematic sites and portals for various purposes and you can find almost any information. However, with this system of information retrieval, certain difficulties are possible. In such situations, the electronic textbook demonstrates its advantages, as all the necessary information for mastering the discipline is collected in one place and students do not have to spend time searching in various sources. In addition, the student can test how he or she learned the material, since the textbook, as a rule, contains test tasks for testing knowledge. In cases where the audit showed poor results, as a result of the analysis, it is possible to identify gaps in knowledge and to study poorly mastered material.

Key words:

Education, textbook, quality of education, computer technologies.

 

RESUMEN

Las posibilidades de los libros de texto electrónicos se revelan cuando los estudiantes trabajan de forma independiente. En la mayoría de los casos, los estudiantes usan Internet, donde hay muchos sitios temáticos y portales para diversos propósitos y usted puede encontrar casi cualquier información. Sin embargo, con este sistema de recuperación de información, ciertas dificultades son posibles. En tales situaciones, el libro de texto electrónico demuestra sus ventajas, ya que toda la información necesaria para dominar la disciplina se recopila en un solo lugar y los estudiantes no tienen que perder tiempo buscando en varias fuentes. Además, el estudiante puede probar cómo aprendió el material, ya que el libro de texto, por regla general, contiene tareas de prueba para probar el conocimiento. En los casos en que la auditoría arrojó resultados deficientes, como resultado del análisis, es posible identificar lagunas en el conocimiento y estudiar el material mal dominado.

Palabras clave:

Educación, libros de texto, calidad de la educación, tecnologías informáticas.

 

Publicado
2018-03-27