Alternativa didáctica para la motivación de los estudiantes de la Carrera Licenciatura en Educación Matemática
Abstract
La alternativa didáctica, centrada en la utilización de acertijos matemáticos, tiene como propósito motivar, en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura Práctica de Resolución de Ejercicios y Problemas de Matemática Elemental I, a los estudiantes de la Carrera Licenciatura en Educación, Especialidad Matemática-Física. Esta se socializó con los profesores del departamento, algunos de los cuales los llevaron a la práctica en las asignaturas que imparten, con sus respectivas adaptaciones según su contexto, demostrando la validez y aceptación de la propuesta.
Palabras clave:
Motivación, acertijo matemático, alternativa didáctica.
ABSTRACT
The didactic alternative, focused on the use of mathematical puzzles, has the purpose of motivating, in the teaching-learning process of the subject Practice of Resolution of Exercises and Problems of Elementary Mathematics I, to the students of the Bachelor Degree in Education, Specialty Mathematics-Physics. This was socialized with the professors of the department, some of whom took them into practice in some of the subjects they teach, with their respective adaptations according to their context, demonstrating the validity and acceptance of the proposal.Keywords:
Motivation, mathematical riddle, teaching alternativeDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





