Formación del profesorado de idiomas. El postgrado
Abstract
Este artículo relata una breve reseña de como ha venido desarrollándose la formación del profesorado de idiomas en el mundo, en Cuba y en la provincia de Cienfuegos, de cómo la enseñanza del idioma ha sido influenciada de diversas formas con la tecnología digital, que utilizando la televisión, el video, los materiales auditivos como medios de enseñanza. Ésta incrementa la motivación hacia el aprendizaje de Idiomas y es una vía atractiva para los docentes. Además aborda los diferentes tipos de Cursos de Postgrado que existen y el concepto de uno de ellos: El Diplomado.
Palabras clave:
Formación, Profesorado, enseñanza, aprendizaje, idiomas, docentes, postgrado, cursos, diplomado.
ABSTRACT
This article is a brief history on how English teacher training has been developing throughout the world, in Cuba and in Cienfuegos province. It also retails how language teaching has been influenced in different ways by using digital technology which use television, video and audio materials as teaching aids. It increases motivation towards language teaching in general and it is an attractive method for teachers. In addition, it approaches different types of post-grade Courses and the concept of one of them: The Diploma course.
Keywords:
Formation, teacher, teaching, learning, languages, post grade courses, diploma course.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





