The role of Sepah Bank advertisement patterns in web space and traditional media

  • Ali Sanaei Mehr Department of Communication Sciences. Ardabil Branch. Islamic Azad University. Iran
  • Ali Geranmayeh Pour Department of Communication Sciences. Ardabil Branch. Islamic Azad University. Iran https://orcid.org/0000-0002-7637-571X
  • Ali Jafari Department of Communication Sciences. Ardabil Branch. Islamic Azad University. Iran. https://orcid.org/0000-0003-3884-0307
  • Shahnaz Hashemi Department of Communications and participations. Educational Research and Planning Organization. Ministry of Education. Iran https://orcid.org/0000-0002-9142-8912

Resumen

The main objective of this research is studying the role of Sepah Bank advertisement patterns in web space and traditional media to make customers’ trust. The methodology of this research is surveying. The statistical population of this research is all customers of Sepah bank in Tehran city that 412 people were finally selected as the sample by Cochran formula and mixed sampling method. The findings of the research show that increasing attention, making interest, and stimulating desire, and moving customers to use services of Sepah bank in web and traditional space will increase customers’ trust. Moreover, customers’ attraction caused by advertisement in the traditional space has a significant effect on their trust in comparison to the advertisement in web space. It is noticed based on the findings that advertisement in old media such as radio, TV, and papers was more effective on customers’ trust of Sepah bank than modern media such as virtual space and social networks.

Palabras clave:

Advertisement, traditional media, web space, trust, customer.

 

RESUMEN

El objetivo principal de esta investigación es estudiar el papel de los patrones publicitarios de Sepah Bank en el espacio web y los medios tradicionales para hacer que los clientes confíen. La metodología de esta investigación es la topografía. La población estadística de esta investigación es todos los clientes del banco Sepah en la ciudad de Teherán, donde finalmente se seleccionó a 412 personas como muestra mediante la fórmula de Cochran y el método de muestreo mixto. Los resultados de la investigación muestran que aumentar la atención, generar interés y estimular el deseo, y hacer que los clientes utilicen los servicios del banco Sepah en la web y en el espacio tradicional aumentará la confianza de los clientes. Además, la atracción de los clientes causada por la publicidad en el espacio tradicional tiene un efecto significativo en su confianza en comparación con la publicidad en el espacio web. Según los resultados, se observó que la publicidad en los medios de comunicación antiguos, como la radio, la televisión y los periódicos, era más efectiva en la confianza de los clientes en el banco Sepah que los medios modernos, como el espacio virtual y las redes sociales.

Palabras clave:

Publicidad, medios tradicionales, espacio web, confianza, cliente.

Publicado
2020-01-28
Cómo citar
Sanaei Mehr, A., Geranmayeh Pour, A., Jafari, A., & Hashemi, S. (2020). The role of Sepah Bank advertisement patterns in web space and traditional media. Revista Conrado, 16(72), 254-261. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1240