The role of virtual social networks on body management of Tehran citizens

Resumen

The virtual social networks have brought the new lifestyle and thinking the way to its addresses and influence on the addresses’ lifestyle by representing the dominant relationships on life. This research investigates the role of virtual social networks on Iranian citizens’ interest in body management. The methodology of this research is surveying and research tool is questionnaire. The statistical population of this research includes the dwelled citizens in Tehran in 2018, and 420 people were selected as the sample volume using a multistage cluster sampling method. The results of research show the positive and significant relationship between using the virtual social network and body management, wearing style, appearance management, consumption style, and between body management and membership duration in virtual social network and assertiveness interest. In addition, increasing dependence and activity in virtual social networks, in particular, Instagram, has led users to move toward wearing style, appearance, nutrition regime, body appearance, makeup style and tended to consumerism.

Keywords:

Virtual social networks, body management, consumption style, wearing style, nutrition style, assertiveness.

 

RESUMEN

Las redes sociales virtuales han traído el nuevo estilo de vida y pensando el camino a sus direcciones e influyen en el estilo de vida de las direcciones al representar las relaciones dominantes en la vida. Esta investigación investiga el papel de las redes sociales virtuales sobre el interés de los ciudadanos iraníes en la gestión del cuerpo. La metodología de esta investigación es la encuesta y la herramienta de investigación es el cuestionario. La población estadística de esta investigación incluye a los ciudadanos habitados en Teherán en 2018, y se seleccionaron 420 personas como el volumen de la muestra utilizando un método de muestreo por conglomerados en varias etapas. Los resultados de la investigación muestran la relación positiva y significativa entre el uso de la red social virtual y la gestión del cuerpo, el estilo de uso, la gestión de la apariencia, el estilo de consumo, y entre la gestión del cuerpo y la duración de la membresía en la red social virtual y el interés por la asertividad. Además, el aumento de la dependencia y la actividad en las redes sociales virtuales, en particular, Instagram, ha llevado a los usuarios a avanzar hacia el estilo de uso, la apariencia, el régimen de nutrición, la apariencia corporal, el estilo de maquillaje y tiende al consumismo.

Palabras clave:

Redes sociales virtuales, gestión corporal, estilo de consumo, estilo de uso, estilo de nutrición, asertividad.

Publicado
2020-01-27
Cómo citar
Akbari, S., Jafari, A., & Soltani Far, M. (2020). The role of virtual social networks on body management of Tehran citizens. Revista Conrado, 16(72), 234-241. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1236