The educational system to incoopratin studrnts in organizational entrepreneurship in the case of Kerman provinces

Resumen

This study attempts to describe the educational methods that help students to have interaction with organizational entrepreneurship indexes in the executive bodies of Kerman province. In this vein some students have been considered as case studies. The statistical population of this research comprises of two categories in the process of developing a model of experts who are aware of the subject: the first category refers to the experts in the field of management and official affairs and the second category are the officials of the executive bodies of Kerman province. In the case of sampling, we used the most knowledgeable people in this area where 30 people were chosen using random sampling method among all students and for the second category, considering that structural equations modeling approach and confirmatory factor analysis were used. The sample size was considered to be 5 to 10 times the number of the questions in the questionnaire. Therefore, the statistical population of this study contains 30 experts and 524 officials. We used two questionnaires to collect data from the statistical population of the experts and three questionnaires to collect data from the statistical population of officials. The validation questionnaire was also adopted for the final confirmation of the proposed model of the research. The validity of the questionnaire was assessed on the basis of the factor validity analysis. We used statistical software like AMOS and SPSS to analyze the data. On the basis of the results from the factor analysis, a total of 20 people was summarized under the dimension (index) related to the organizational entrepreneurship in the four factors of individual characteristics, strategic variables, organizational features and external variables.

Keywords:

Organizational entrepreneurship, reactive educational system, Strategic variables index, Organizational features index, External variables index.

 

RESUMEN

Este estudio intenta describir los métodos educativos que ayudan a los estudiantes a interactuar con los índices de emprendimiento organizacional en los organismos ejecutivos de la provincia de Kerman. En este sentido, algunos estudiantes han sido considerados estudios de caso. La población estadística de esta investigación consta de dos categorías en el proceso de desarrollo de un modelo de expertos que conocen el tema: la primera categoría se refiere a los expertos en el campo de la gestión y los asuntos oficiales y la segunda categoría son los funcionarios del organismos ejecutivos de la provincia de Kerman. En el caso del muestreo, utilizamos a las personas con más conocimientos en esta área, donde se eligió a 30 personas mediante el método de muestreo aleatorio entre todos los estudiantes y para la segunda categoría, considerando que se utilizó el enfoque de modelado de ecuaciones estructurales y el análisis factorial confirmatorio, el tamaño de la muestra fue se considera que es de 5 a 10 veces el número de preguntas en el cuestionario. Por lo tanto, la población estadística de este estudio contiene 30 expertos y 524 funcionarios. Utilizamos dos cuestionarios para recopilar datos de la población estadística de los expertos y tres cuestionarios para recopilar datos de la población estadística de funcionarios. El cuestionario de validación también se adoptó para la confirmación final del modelo propuesto de la investigación. La validez del cuestionario se evaluó sobre la base del análisis de validez de factores. Utilizamos los softwares estadísticos como AMOS y SPSS para analizar los datos. Sobre la base de los resultados del análisis factorial, se resumió un total de 20 personas bajo la dimensión (índice) relacionada con el emprendimiento organizacional en los cuatro factores de características individuales, variables estratégicas, características organizacionales y variables externas.

Palabras clave:

Emprendimiento organizacional, sistema educativo reactivo, índice de variables estratégicas, índice de características organizacionales, índice de variables externas.

Publicado
2020-03-06
Cómo citar
Mehtarizadeh, Z., Pourkiani, M., Sayadi, S., Salajegheh, S., & Arabpour, A. (2020). The educational system to incoopratin studrnts in organizational entrepreneurship in the case of Kerman provinces. Revista Conrado, 16(73), 114-121. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1281