Features of teaching practices of network media in the russian region: the case study of network media in the Volga region

Resumen

The modern digital world has been qualitatively changing media activities by influencing communication, lending new features of a global digital institution to it. Acceleration of information processing and transmitting has highlighted teaching network media in this world. The process of creating a media text, and the process of distributing a text product, and the process of exchanging information, and the process of using journalistic text with the functioning of other media texts in the information field are changing under this influence. All this leads to the need of a rethink of the linguistic behavior of a journalist as the author of the text and linguistic practices, the exploration of which takes place in terms of cognitive linguistics. Linguistic practices make it possible to represent concepts and categories output, reflect the processes of generating new concepts, as well as new mental spaces with the formation of the meanings of linguistic units, which is indicative of the modern field of media discourse. Discursive and functional-communicative approaches, combined with reliance on the cognitive-discursive paradigm, allow for the identification and description of the types of discursive practices of online mass media in the Volga region of Russia. Discourse acts as a strategy of generation and comprehension of texts, being influenced by technologization of the media field, which causes an inevitable rotation of media discourse models and active interaction of discursive practices, actualizing the process of reflecting socio-cultural characteristics inherent in the regional media sphere in the media discourse.

Palabras clave:

Teaching network media, media discourse, discursive practices, network media, narrative.

 

ABSTRACT

El mundo digital moderno ha estado cambiando cualitativamente las actividades de los medios al influir en la comunicación, otorgándole nuevas características de una institución digital global. La aceleración del procesamiento y transmisión de información ha puesto de relieve la enseñanza de los medios de comunicación en red en este mundo. El proceso de creación de un texto mediático y el proceso de distribución de un producto de texto, y el proceso de intercambio de información, y el proceso de utilizar texto periodístico con el funcionamiento de otros textos mediáticos en el campo de la información están cambiando bajo esta influencia. Todo ello conduce a la necesidad de repensar el comportamiento lingüístico de un periodista como autor del texto y de las prácticas lingüísticas, cuya exploración tiene lugar en términos de lingüística cognitiva. Las prácticas lingüísticas permiten representar conceptos y categorías de salida, reflejan los procesos de generación de nuevos conceptos, así como nuevos espacios mentales con la formación de los significados de las unidades lingüísticas, lo que es indicativo del campo moderno del discurso mediático. Los enfoques discursivos y funcional-comunicativos, combinados con la confianza en el paradigma cognitivo-discursivo, permiten la identificación y descripción de los tipos de prácticas discursivas de los medios de comunicación en línea en la región rusa del Volga. El discurso actúa como una estrategia de generación y comprensión de textos, siendo influenciado por la tecnificación del campo mediático, lo que provoca una rotación inevitable de los modelos discursivos mediáticos y la interacción activa de las prácticas discursivas, actualizando el proceso de reflejar características socioculturales inherentes al ámbito regional. esfera mediática en el discurso mediático. El discurso mediático regional en red se caracteriza por la polidiscursividad e interdiscursividad con la integración del consumista, identificando también los discursos mediáticos.

Keywords:

Enseñanza de medios en red, discurso mediático, prácticas discursivas, medios en red, narrativa.
Publicado
2020-12-10
Cómo citar
Sergeevna Doroschuk, E., & Vasilievna Karpova, E. (2020). Features of teaching practices of network media in the russian region: the case study of network media in the Volga region. Revista Conrado, 16(77), 114-118. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1576