Comparative analysis of teaching zoonyms phraseological units in the function of interjection (english, french and russian languages).

  • Evgenya Mikhailovna Maklakova Assistant Professor of the Department of Foreign Languages of NCI K(P). Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-9107-769X
  • Svetlana Olegovna Magfurova Associate Professor, the Department of Law and Humanities of University of Management “TISBI”. Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-5234-6041

Resumen

In the article the semantic and structural teaching features of interjectional phraseological units (IPhU) with a zoonym component in English, French and Russian are considered by the authors within the framework of the theory of comparative phraseology. The scope of phraseological units, in addition to nominative ones, comprises communicative units (proverbs, winged expressions, etc.). In the process of the research, fundamental concepts of the study of phraseological units in respect of a comparative aspect are substantiated, a broad understanding of the volume of phraseology including predicative phraseological units and paroemias is indicated. It has been revealed that IPhU with a zoonym component which have an invariant emotional-evaluative meaning of interjections are represented by a large number of units in the compared languages with a negative emotive meaning, which is, according to the authors, evidence of the generic nature of their semantics. At the level of structural and grammatical properties, the formal indicator of differentiation between IPhU and communicative PhU that have the structure of a sentence defines the inclusion of communicative phraseological units in the sentence system as its component part, while interjectional phraseological units indicate the status of independent isolated units. The results of the research have led to the establishment of a special IPhU corpus with a zoonym component on the material of the English, French and Russian languages, which makes it possible to refer phraseological units that combine the properties of interjections and other parts of speech to a separate group.

Keywords:

Teacing, interjections, interjectional phraseological units, emotiveness, zoonyms, paroemiology.

 

ABSTRACT

En el artículo, los autores consideran las características semánticas y estructurales de la enseñanza de las unidades fraseológicas interjección (IPhU) con un componente zoónimo en inglés, francés y ruso en el marco de la teoría de la fraseología comparada. El alcance de las unidades fraseológicas, además de las nominativas, comprende unidades comunicativas (refranes, expresiones aladas, etc.). En el proceso de investigación se fundamentan conceptos fundamentales del estudio de unidades fraseológicas con respecto a un aspecto comparativo, se indica una comprensión amplia del volumen de fraseología incluyendo unidades fraseológicas predicativas y paroemias. Se ha revelado que las IPhU con componente zoónimo que tienen un significado emocional-evaluativo invariante de las interjecciones están representadas por un gran número de unidades en los lenguajes comparados con un significado emotivo negativo, lo cual es, según los autores, evidencia de la genérica naturaleza de su semántica. A nivel de propiedades estructurales y gramaticales, el indicador formal de diferenciación entre IPhU y PhU comunicativo que tienen la estructura de una oración define la inclusión de unidades fraseológicas comunicativas en el sistema de oración como su parte componente, mientras que las unidades fraseológicas interjeccionales indican el estado de Unidades aisladas independientes. Los resultados de la investigación han llevado al establecimiento de un corpus IPhU especial con un componente zoónimo sobre el material de los idiomas inglés, francés y ruso, lo que permite referir unidades fraseológicas que combinan las propiedades de las interjecciones y otras partes del discurso. a un grupo separado.

Palabras clave:

Didáctica, interjecciones, interjecciones, unidades fraseológicas, emotividad, zoónimos, paremiología.

Publicado
2020-12-10
Cómo citar
Mikhailovna Maklakova, E., & Olegovna Magfurova, S. (2020). Comparative analysis of teaching zoonyms phraseological units in the function of interjection (english, french and russian languages). Revista Conrado, 16(77), 234-238. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1591