Impact of stem education on soft skill development in it students through educational scrum projects

Autores/as

Resumen

The purpose of the article is to analyze the influence of education in Science, Technology, Engineer-ing, and Mathematics on group (project) work aimed at the development of soft skills in future specialists in the field of information technologies. The authors justify the relevance of introducing the pedagogical technology of education in Science, Technology, Engineering, and Mathematics for the development of soft skills in future specialists into the higher education process. Different ap-proaches to the definition and features of education in Science, Technology, Engineering, and Mathematics are presented and various conditions for the formation of soft skills are examined. It is concluded that the use of the flexible model for the development of an educational project as a pedagogical technology for education in Science, Technology, Engineering, and Mathematics leads to the development of soft skills in future information technology specialists.

Keywords:

STEM, soft skills, project method, educational project, Scrum.

 

RESUMEN

El propósito del artículo es analizar la influencia de la educación en Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas en el trabajo en grupo (proyecto) dirigido al desarrollo de habilidades blandas en futu-ros especialistas en el campo de las tecnologías de la información. Los autores justifican la relevan-cia de introducir la tecnología pedagógica de la educación en Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Ma-temáticas para el desarrollo de habilidades blandas en futuros especialistas en el proceso de educa-ción superior. Se presentan diferentes enfoques para la definición y características de la educación en Ciencias, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas y se examinan diversas condiciones para la for-mación de habilidades blandas. Se concluye que el uso del modelo flexible para el desarrollo de un proyecto educativo como tecnología pedagógica para la educación en Ciencias, Tecnología, Ingenie-ría y Matemáticas conduce al desarrollo de habilidades blandas en los futuros especialistas en tec-nologías de la información.

Palabras clave:

STEM, habilidades blandas, método de proyecto, proyecto educativo, Scrum.

Descargas

Publicado

2022-01-31

Cómo citar

Yurievna Stytsyuk, R., Nikolaevna Lustina, T., Dmitrievich Sekerin, V., Martynova, M., Yurjevich Chernavsky, M., & Vladimirovna Terekhova, N. (2022). Impact of stem education on soft skill development in it students through educational scrum projects. Revista Conrado, 18(84), 183–192. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2224