Professional training of a future music teacher for construction and design activities.

Resumen

ABSTRACT

The Russian system of higher education is currently undergoing modernization processes that concern the methodological foundations of higher education pedagogy. Instead of the knowledge approach, priority in student training is given to the activity approach, which presupposes the formation and development of the necessary skills for pedagogical practice. The problem of training music teachers for construction and design activities is gaining more relevance and necessitating the development and introduction of special pedagogical conditions in the educational process of universities of the respective profile. The paper examines the ways to optimize the professional training of future music teachers in higher education institutions through the development and introduction of a content-technological model based on the personal-motivational, logical content, artistic activity, and reflective assessment components.

Keywords:

Pedagogy, musical art, professional activity, content-technological model, pedagogical conditions.

 

RESUMEN

El sistema ruso de educación superior se encuentra actualmente en procesos de modernización que se refieren a los fundamentos metodológicos de la pedagogía de la educación superior. Frente al enfoque de conocimiento, en la formación de los estudiantes se prioriza el enfoque de actividad, que presupone la formación y desarrollo de las competencias necesarias para la práctica pedagógica. El problema de la formación de profesores de música para actividades de construcción y diseño cobra cada vez más relevancia y exige el desarrollo e introducción de condiciones pedagógicas especiales en el proceso educativo de las universidades del perfil respectivo. El artículo examina las formas de optimizar la formación profesional de los futuros profesores de música en las instituciones de educación superior a través del desarrollo e introducción de un modelo tecnológico de contenido basado en los componentes personal-motivacional, contenido lógico, actividad artística y evaluación reflexiva.

Palabras clave:

Pedagogía, arte musical, actividad profesional, contenido-modelo tecnológico, condiciones pedagógicas.
Publicado
2022-09-01
Cómo citar
Mavrodina, J., & Kurganskaya, O. (2022). Professional training of a future music teacher for construction and design activities. Revista Conrado, 18(88), 275-279. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2602