Development of professional competencies of music teachers in the Process of Practical Training

Autores/as

Resumen

The study explores the processes of professional training of music teachers, as well as the development of practical competencies in the course of practical training. The research is based on a historical review, analysis of literature, and a thorough study of educational standards with a particular emphasis on practical training as an important element in the pedagogical development of music teachers. It is concluded that practical training is essential for the professional development of music teachers as it contributes to the development of necessary professional skills and competencies in the context of modern education. The analysis shows that the Federal State Educational Standard of Higher Education calls for a holistic and modern approach to practical learning, involving a synthesis of theoretical knowledge and its practical application.

Keywords:

Practical training, types of internships, professional competencies, music teacher, practical activities.

 RESUMEN

El estudio explora los procesos de formación profesional de los profesores de música, así como el desarrollo de competencias prácticas en el transcurso de la formación práctica. La investigación se basa en una revisión histórica, análisis de la literatura y un estudio exhaustivo de los estándares educativos con un énfasis particular en la formación práctica como un elemento importante en el desarrollo pedagógico de los profesores de música. Se concluye que la formación práctica es fundamental para el desarrollo profesional de los profesores de música, ya que contribuye al desarrollo de habilidades y competencias profesionales necesarias en el contexto de la educación moderna. El análisis muestra que el Estándar Educativo de Educación Superior del Estado Federal exige un enfoque holístico y moderno para el aprendizaje práctico, que implica una síntesis del conocimiento teórico y su aplicación práctica.

Palabras clave:

Formación práctica, tipos de prácticas, competencias profesionales, profesor de música, actividades prácticas.

Descargas

Publicado

2023-09-28

Cómo citar

Mavrodina, J., & Kurganskaya, O. (2023). Development of professional competencies of music teachers in the Process of Practical Training. Revista Conrado, 19(94), 598–601. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3387