Creative decisions in the digitalization of recreational facilities in the course of specialists education

Resumen

The purpose of the work is to identify creative decisions in the field of digital education in development of recreational facilities. Methods: During the research, methods of analysis, synthesis, comparison were applied, elements of system-structural and descriptive methods were used. The paper considers the main educational digital decisions for the hospitality industry. A conceptual model for the use of information and communication technologies in the recreational industry is proposed. The impact of employee education on the development of recreational facilities is identified, taking into account the problems. At the present stage of the hospitality industry development, it is no longer enough to simply provide a service to best meet the needs of guests. Maintaining competitive advantage is only possible by offering a unique product, high quality service, providing an exceptional experience to consumers and using digital technologies both to improve the quality of services provided, and to reduce costs and monitor indicators. The study of the application of creative decisions in the field of digitalization of recreational facilities indicates high prospects for their use to attract new visitors, increase customer loyalty and increase the value of the proposal for generating income.

Keywords:

Digitalization, creative decisions, virtual reality, recreational facilities, tourism industry.

 

RESUMEN

El propósito del trabajo es identificar decisiones creativas en el campo de la educación digital en el desarrollo de instalaciones recreativas. Durante la investigación se aplicaron métodos de análisis, síntesis, comparación, elementos del sistema estructural y métodos descriptivos. El artículo considera las principales decisiones digitales educativas para la industria hotelera. Se propone un modelo conceptual para el uso de las tecnologías de la información y la comunicación en la industria recreativa. Se identifica el impacto de la educación de los empleados en el desarrollo de las instalaciones recreativas, teniendo en cuenta los problemas. En la etapa actual del desarrollo de la industria hotelera, ya no es suficiente simplemente brindar un servicio que satisfaga mejor las necesidades de los huéspedes. Mantener la ventaja competitiva solo es posible ofreciendo un producto único, un servicio de alta calidad, brindando una experiencia excepcional a los consumidores y utilizando tecnologías digitales tanto para mejorar la calidad de los servicios prestados, como para reducir costos y monitorear indicadores. El estudio de la aplicación de decisiones creativas en el campo de la digitalización de las instalaciones recreativas indica altas perspectivas de su uso para atraer nuevos visitantes, fidelizar clientes y aumentar el valor de la propuesta para la generación de ingresos.

Palabras clave:

Digitalización, decisiones creativas, realidad virtual, instalaciones recreativas, industria turística.

Publicado
2023-01-10
Cómo citar
Burkaltseva, D., Osmanova, E., Andryushchenko, I., Polskaya, S., Ostryk, V., & Kiselev, R. (2023). Creative decisions in the digitalization of recreational facilities in the course of specialists education. Revista Conrado, 19(90), 223-232. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2886