Influence of modern classroom management technologies on improving the activities of class teachers

Autores/as

Resumen

The article aims at identifying and analyzing classroom management technologies in the activities of class teachers. To attain the objective set in the study, the authors used methods of theoretical generalization, structural-logical analysis, and synthesis. The article determines the main classroom management technologies, including technologies for interacting with the class and working with the teaching staff. The article concludes that classroom management is an innovative method of transforming the educational environment to ensure the educational process's effectiveness in an educational institution, which should be based on a comprehensive analysis of the needs of children and the goals of their education. This process should include the development of a set of methods and means to meet such needs.

Keywords:

Classroom, class teacher, educational process, classroom management, pedagogical technologies, classroom management technologies.

 RESUMEN

El artículo tiene como objetivo identificar y analizar las tecnologías de gestión del aula en las actividades de los profesores de clase. Para alcanzar el objetivo planteado en el estudio, los autores utilizaron métodos de generalización teórica, análisis estructural-lógico y síntesis. El artículo determina las principales tecnologías de gestión del aula, incluidas las tecnologías para interactuar con la clase y trabajar con el profesorado. El artículo concluye que la gestión del aula es un método innovador de transformación del entorno educativo para asegurar la efectividad del proceso educativo en una institución educativa, el cual debe basarse en un análisis integral de las necesidades de los niños y los objetivos de su educación. Este proceso debería incluir el desarrollo de un conjunto de métodos y medios para satisfacer dichas necesidades.

Palabras clave:

Aula, docente de clase, proceso educativo, gestión del aula, tecnologías pedagógicas, tecnologías de gestión del aula.

 

Descargas

Publicado

2023-11-15

Cómo citar

Ling, P., Kamasheva, M., Ilina, M., Kozachek, A., Zakirzyanov, A., & Shafazhinskaya, N. (2023). Influence of modern classroom management technologies on improving the activities of class teachers. Revista Conrado, 19(95), 480–486. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3450