Influence of self-education on the formation of strategic competences of students of non-linguistic specialties in the process of learning English

Autores/as

Resumen

The article aims to determine the possibilities of self-education in the formation of strategic competences in professional verbal communication in English among students of non-linguistic specialties. To attain this end, the authors use methods of theoretical generalization, structural and logical analysis, and synthesis. As a result, they have determined educational and communication strategies as components of strategic competences that can be used to develop students’ skills in professional verbal communication in English, as well as the main forms of extracurricular activities in the formation of strategic competences of students of non-linguistic specialties in the process of learning English. The article concludes that various forms of extracurricular activities (mass, group, individual) create conditions for the formation of strategic competences in professional verbal communication in English among students of non-linguistic specialties in the unity of educational and communicative components.

Keywords:

English, verbal communication, self-education, strategic competence.

 

RESUMEN

El artículo tiene como objetivo determinar las posibilidades de la autoeducación en la formación de competencias estratégicas en comunicación verbal profesional en inglés entre estudiantes de especialidades no lingüísticas. Para lograr este fin, los autores utilizan métodos de generalización teórica, análisis estructural y lógico y síntesis. Como resultado, se han determinado las estrategias educativas y comunicativas como componentes de las competencias estratégicas que pueden ser utilizadas para desarrollar las habilidades de los estudiantes en la comunicación verbal profesional en inglés, así como las principales formas de actividades extracurriculares en la formación de competencias estratégicas de los estudiantes de Especialidades no lingüísticas en el proceso de aprendizaje del inglés. El artículo concluye que diversas formas de actividades extracurriculares (masivas, grupales, individuales) crean las condiciones para la formación de competencias estratégicas en comunicación verbal profesional en inglés entre estudiantes de especialidades no lingüísticas en la unidad de componentes educativos y comunicativos.

Palabras clave:

Inglés, comunicación verbal, autoeducación, competencia estratégica.

Descargas

Publicado

2023-11-15

Cómo citar

Kamaeva, R., Kanina, S., Aleksiuk, I., Kozachek, A., Panova, E., & Shichiyakh, R. (2023). Influence of self-education on the formation of strategic competences of students of non-linguistic specialties in the process of learning English. Revista Conrado, 19(95), 321–327. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3428

Artículos más leídos del mismo autor/a