Effect of pedagogical support on the development of linguocultural competence among students in multi-ethnic groups

Autores/as

Resumen

The article aims to analyze the specifics of the technology of building students' linguocultural competence through studying the process of teaching foreign languages in a multi-ethnic space. The methods of theoretical generalization, structural-logical analysis, and synthesis are used to achieve the set research goal. The paper identifies the components, criteria, and indicators of linguocultural competence in a multi-ethnic space, the pedagogical conditions of developing linguocultural competence in a multi-ethnic space, and the technologies of their realization. The study concludes that the pedagogical conditions for the development of linguocultural competence in a multi-ethnic space can be achieved using certain pedagogical support in the educational process with carefully developed methodological and thematic content. In its totality, this represents the concept of the technology of linguocultural competence development and the concept of modern multicultural education.

Keywords:

Linguocultural competence. Foreign language teaching. Pedagogical technologies. Multi-ethnic learning environment.

 RESUMEN

El artículo tiene como objetivo analizar las características específicas de la tecnología de la construcción de la competencia lingüística de los estudiantes a través del estudio del proceso de enseñanza de lenguas extranjeras en un espacio multiétnico. Se utilizan los métodos de generalización teórica, análisis estructural-lógico y síntesis para alcanzar el objetivo de investigación fijado. El trabajo identifica los componentes, criterios e indicadores de la competencia lingüística en un espacio multiétnico, las condiciones pedagógicas del desarrollo de la competencia lingüística en un espacio multiétnico y las tecnologías de su realización. El estudio concluye que las condiciones pedagógicas para el desarrollo de la competencia lingüística en un espacio multiétnico pueden lograrse utilizando cierto apoyo pedagógico en el proceso educativo con un contenido metodológico y temático cuidadosamente desarrollado. En su totalidad, esto representa el concepto de la tecnología del desarrollo de la competencia lingüística y cultural y el concepto de la educación multicultural moderna.

Palabras clave:

Competencia lingüística y cultural. Enseñanza de lenguas extranjeras. Tecnologías pedagógicas. Entorno de aprendizaje multiétnico

Descargas

Publicado

2024-03-15

Cómo citar

Shestitko, I., Zhuzeyev, S., Polyakova, G., Kozachek, A., Galizina, E., & Panova, E. (2024). Effect of pedagogical support on the development of linguocultural competence among students in multi-ethnic groups. Revista Conrado, 20(97), 506–512. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3684

Artículos más leídos del mismo autor/a