Preparación de los docentes para favorecer el autocontrol en escolares en contextos educativos inclusivos
Abstract
El presente artículo posee como fin un estudio de revisión realizado acerca de la preparación de los docentes para favorecer el autocontrol en escolares con manifestaciones de agresividad en los contextos educativos inclusivos. Para este estudio se empleó el análisis de documentos, análisis de investigaciones en el ámbito educativo a partir de los resultados de métodos empíricos de investigación como la observación a clases, encuestas a docentes, la triangulación de la información. Para el procesamiento de la información se identificaron las principales necesidades y potencialidades a través de acciones novedosas, creativas y prácticas que contribuyen y doten de conocimientos teóricos, metodológicos y prácticos alrededor de la temática, permitiendo que la preparación en los especialistas sea adecuada para la prevención de comportamientos agresivos.
Palabras clave:
Manifestaciones de agresividad, autocontrol, edad escolar, docentes, Inclusión.
ABSTRACT
The purpose of this article is a review study conducted on the preparation of teachers to promote self-control in schoolchildren with manifestations of aggressiveness in educational contexts. For this study, the analysis of documents, analysis of research in the educational field from the results of empirical research methods such as classroom observation, teacher surveys, and triangulation of information were used. For the processing of the information, the main needs and potentialities were identified through novel, creative and practical actions that contribute and provide theoretical, methodological and practical knowledge about the subject, allowing the preparation of specialists to be adequate for the prevention of aggressive behaviors.
Keywords:
Manifestations of aggressiveness, self-control, school age, teachers, Inclusion
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Editorial Universo Sur

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





