Science and education as the central factors in the transformation of human capital
Abstract
The article explores the significance of education and science as central factors in the accumulation and formation of human capital in the process of technological and socio-economic development. The authors analyze the educational and scientific aspects of social progress responsible for the quality and development of human capital. The study investigates the prospects of social development with regard to the implementation of current scientific discoveries and educational technologies. The paper also analyzes technologies designed to improve the physical, mental, intellectual, and moral characteristics of people, as well as ways to overcome emerging crises. Radical differences among the models of the future inherent in socio-political thought in China and the USA are revealed.
Keywords:
Human capital, knowledge society, social score, technological progress, education.
RESUMEN
El artículo explora la importancia de la educación y la ciencia como factores centrales en la acumulación y formación de capital humano en el proceso de desarrollo tecnológico y socioeconómico. Los autores analizan los aspectos educativos y científicos del progreso social responsables de la calidad y el desarrollo del capital humano. El estudio investiga las perspectivas de desarrollo social con respecto a la implementación de los descubrimientos científicos y las tecnologías educativas actuales. El documento también analiza tecnologías diseñadas para mejorar las características físicas, mentales, intelectuales y morales de las personas, así como formas de superar las crisis emergentes. Se revelan diferencias radicales entre los modelos de futuro inherentes al pensamiento sociopolítico en China y los Estados Unidos.Palabras clave:
Capital humano, sociedad del conocimiento, puntaje social, progreso tecnológico, educación.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





