Administración y Educación sobre la Inteligencia Artificial en el campo de la enfermería
Abstract
RESUMEN
El siguiente estudio tiene como objetivo analizar el uso de la inteligencia artificial en el campo de la enfermería y sus implicaciones en la asistencia, administración y educación. La investigación sobre tecnologías basadas en inteligencia artificial en el cuidado de la salud se ha incrementado durante la última década. Para realizar esta investigación utilizamos el método de investigación documental, evidenciando la falta de prototipos en el cuidado del paciente, teniendo importancia la toma de decisiones de gestión y calidad de servicio. Todo esto nos lleva a la conclusión de que se requiere mayor participación de las enfermeras en el diseño de los prototipos de cuidado, lo que implica adquirir conocimientos acerca de la tecnología y la inteligencia artificial como herramientas para brindar cuidado con calidad.
Palabras clave:
Inteligencia artificial, enfermería, práctica, prototipos de cuidado
ABSTRACT
The following study aims to analyze the use of artificial intelligence in the field of nursing and its implications for care, administration and education. Research on technologies based on artificial intelligence in health care has increased during the last decade. To carry out this research we used the documentary research method, evidencing the lack of prototypes in patient care, having importance in management decision making and quality of service. All this leads us to the conclusion that greater participation of nurses in the design of care prototypes is required, which implies acquiring knowledge about technology and artificial intelligence as tools to provide quality care.
Keywords:
Artificial intelligence, nursing, practice, care prototypes
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





