La educación vocal en los niños de la primera infancia
Abstract
El presente artículo está dirigido a todas las educadoras y en especial a las educadoras musicales que dirigen el proceso educativo en el área Educación Musical en la Primera Infancia, con él se pretende dar respuesta a las principales necesidades de superación de las educadoras musicales en relación con la educación vocal, se reflejan algunos referentes teóricos desde el punto de vista didáctico y técnico - musical que pueden ser aplicados en la práctica pedagógica para que puedan cultivar la voz en los niños de 5 a 6 años de edad. Este puede constituirse un documento de consulta como parte de su autosuperación. Por tanto, se espera que este sea útil para potenciar y trabajar los contenidos que se proponen en el Programa de Educación Musical desde el aspecto Desarrollo de la voz, con el fin lograr el máximo desarrollo posible en la atención educativa en los niños en sus distintas modalidades. Las recapitulaciones que se exponen parten de las potencialidades y necesidades de superación de las educadoras musicales.
Palabras clave: Educación Musical, Educación vocal, Educadoras musicales
ABSTRACT
This article is aimed at all educators and especially music educators who direct the educational process in the area of ??Early Childhood Music Education, with which it is intended to respond to the main needs for improvement of music educators in relation to Vocal education reflects some theoretical references from the didactic and technical-musical point of view that can be applied in pedagogical practice so that they can cultivate the voice in children from 5 to 6 years of age. This can become a consultation document as part of your self-improvement. Therefore, it is expected that this will be useful to enhance and work the contents that are proposed in the Music Education Program from the Development of the voice aspect, in order to achieve the maximum possible development in educational care in children in their different ways. modalities. The recapitulations that are exposed are based on the potentialities and needs for self-improvement of music educators.
Keywords: Music Education, Vocal Education, Music educators
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





