La dirección de la atención psicopedagógica integral en la carrera Licenciatura en Educación Pedagogía-Psicología
Abstract
Los egresados de la carrera Licenciatura en Educación Pedagogía-Psicología necesitan de una formación inicial eficiente que responda al modelo del profesional y a los problemas detectados en la Comisión Nacional de Carrera, por tanto, estos problemas se convierten en habilidades profesionales pedagógicas. Es tan amplio su accionar que no siempre logran el estado deseado. Los elementos fundamentales de todas las acciones que tiene que enfrentar en la institución educativa se concreta en la definición de atención psicopedagógica integral con sus fases y etapas. Se concibió con el empleo de métodos del nivel teórico. Se ofrecen además las condicionantes para definir la habilidad profesional pedagógica dirigir la atención psicopedagógica integral, con su correspondiente estructura y sustentos para lograrse según la correcta potenciación de la práctica laboral investigativa de los estudiantes en todos los años académicos.
Palabras clave:
Habilidades profesionales pedagógicas, atención psicopedagógica integral, dirigir, psicopedagogo
ABSTRACT
Graduates of the Bachelor of Education Pedagogy-Psychology career need an efficient initial training that responds to the professional model and the problems detected in the National Career Commission, therefore these problems become professional pedagogical skills. Their actions are so broad that they do not always achieve the desired state. The fundamental elements of all the actions that have to be faced in the educational institution are specified in the definition of comprehensive psychopedagogical care with its phases and stages. It was conceived with the use of methods of the theoretical level. The conditions are also offered to define the professional pedagogical ability to direct the comprehensive psychopedagogical attention, with its corresponding structure and supports to be achieved according to the correct enhancement of the investigative work practice of the students in all the academic years.
Keywords:
Professional pedagogical skills, comprehensive psychopedagogical care, directing, psychopedagogue
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





