La internalización de la educación superior como estrategia de la gestión del conocimiento
Abstract
El presente documento aborda el enfoque de la internacionalización
del conocimiento en instituciones de educación superior como una estrategia de mejora en la competitividad de la organización y como una de las fuentes principales de desarrollo de competencias en los estudiantes para afrontar el mundo y el entorno laboral globalizado, en donde su adaptabilidad juega un rol crucial. En su primera parte, se revisa la literatura relacionada a los modelos y procesos de la gestión del conocimiento y como ésta es aplicada a las universidades. Posteriormente se realiza un análisis de la estrategia de internacionalización, y finalmente se concluye destacando la importancia de su aplicación.
Palabras clave:
Conocimiento, gestión de conocimiento, internacionalización.
ABSTRACT
This article refers to the internationalization perspective of knowledge in higher education institutions as a strategy to have better results in the organizational competitiveness. Also as a one of the most important sources to develop competencies in the students, who have to be prepared to deal with the globalized world and work environment, where adaptability plays an important role. In the first part, is reviewed the literature related to the process and models of the knowledge management and its application in universities. Later, this paper explains the internationalization strategy analysis, and finally this research concludes
with the importance of its application.
Keywords:
Knowledge, knowledge management, internationalization.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





