Estrategia para la reafirmación profesional, en la formación del maestro primario, a través de las TIC
Abstract
RESUMEN
La estrategia pedagógica como escenario para fortalecer la calidad en la reafirmación profesional en el proceso de formación del maestro primario, y el limitado desempeño profesional pedagógico de los docentes con el uso óptimo de los medios digitales en las escuelas pedagógicas. La estrategia pedagógica es vista como un modelo que contribuye a fortalecer la reafirmación profesional, con el uso de los medios digitales en el proceso de formación del maestro primario en las escuelas pedagógicas. Como componentes de la estrategia pedagógica se encuentran los fundamentos, objetivos, etapas y formas de superación. Contribuye a fortalecer la calidad de los procesos formativos y al docente –educativo en el contexto del sistema educativo cubano.
Palabras clave:
Formación del maestro primario, medios digitales, reafirmación profesional pedagógica.
ABSTRACT
The pedagogical strategy as a scenario to strengthen the quality in professional reaffirmation in the primary teacher training process, and the limited pedagogical professional performance of teachers with the optimal use of digital media in pedagogical schools. The pedagogical strategy is seen as a model that contributes to strengthening professional reaffirmation, with the use of digital media in the primary teacher training process in pedagogical schools. As components of the pedagogical strategy are the fundamentals, objectives, stages and ways of overcoming. It contributes to strengthening the quality of the training processes and the educational teacher in the context of the Cuban educational system.
Keywords:
Primary teacher training, digital media, pedagogical professional reaffirmation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





