La investigación en los estudiantes universitarios
Abstract
El presente artículo constituye una sistematización teórica que muestra la relación que existe entre las habilidades de investigación y el proceso de formación profesional y tiene como objetivo analizar los fundamentos teóricos y conceptuales que permiten el estudio de la formación y desarrollo de habilidades de investigación como eje transversal de la formación para la investigación en el pregrado. La búsqueda de las fuentes teóricas se realizó a partir de los aportes de un grupo de investigadores relacionados con el tema en el contexto nacional e internacional, para lo cual se utilizó el método histórico- lógico y el análisis documental como métodos esenciales y se realizaron búsquedas de artículos científicos en bases de datos especializados.
Palabras clave:
Investigación, formación, profesional.
ABSTRACT
This article is a theoretical systematization showing the relationship between research skills and training process. It aims to analyze the theoretical and conceptual foundations that allow the study of the formation and development of research skills as a crosscutting training for research at the undergraduate level. The search for the theoretical sources was based on the contributions of a group of researchers on the topic in the national and international context, for which the logical historical method and document analysis as an essential method was used and searched of scientific articles in specialized databases.
Keywords:
Research, training, professional.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





