La profesionalización del docente de la Educación de Jóvenes y Adultos. Una necesidad de estos tiempos
Abstract
El reordenamiento y conceptualización del modelo del profesional en la Educación de Jóvenes y Adultos, sobre la base de las competencias básicas del profesor, se convierte en una necesidad, fundamentalmente si se tiene en cuenta que estos no reciben una formación inicial para esta educación y la formación permanente está dirigida a resolver problemas puntuales y de manera particular, se pierde así la concepción de sistema que requiere la educación posgraduada. El presente trabajo pretende contribuir al mejoramiento del desempeño profesional del profesor de esta enseñanza, a través de la elaboración de Proyectos Individuales de Mejoramiento Profesional y Humano y Capacidades Pedagógicas.
Palabras clave:
Profesionalización, perfeccionamiento, enseñanza.
ABSTRACT
Reordering and conceptualization of the Model for the Professional in Youngsters and Adults, set on the basis of basic competences of the professor, becomes a need, especially if taken into account that these professionals do not receive any preparation to face this education level and the fact that permanent preparation is directed towards solving quite specific and particular issues, thus missing the conception of system required within post-graduate education. The present study intends to contribute to the enhancement of the professional performance of the teacher in this level of education through the elaboration of Individual Projects for Human, Pedagogical Capacities and Professional Development.
Keywords:
Professionalization, enhancement, teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





