La excursión docente y el estudio de la localidad. Propuesta para Geografía 10mo grado
Abstract
Por el gran valor pedagógico que presenta el estudio de la localidad, por los aportes de amor y cuidado a la naturaleza, por el nivel de sensibilidad que se asume ante las diferentes situaciones ambientales, es que se decide abordar el presente tema. El objetivo está centrado en proponer actividades para fortalecer el estudio de la localidad, las que se sustenta en concepciones didácticas y pedagógicas, que ceden el principal protagonismo a la interrelación dinámica de los métodos de enseñanza y aprendizaje, como vía para elevar la asimilación y cognición consciente de esta problemática. El proceso de enseñanza aprendizaje en condiciones de que los contenidos tratados teóricamente en el aula tengan una continuidad en el desarrollo práctico, favorece la transferencia y la aplicación de los conocimientos adquiridos y contribuye a comprobar algunos contenidos que no son posibles observarlos en estas condiciones.
Palabras clave:
Estudio de la localidad, situaciones ambientales, métodos de enseñanza y aprendizaje, proceso enseñanza aprendizaje, habilidades.
ABSTRACT
The present topic is addressed due to the great pedagogical value of locality study as well as its contributions in terms of environment awareness and the level of sensitivity assumed in different environmental situations. The objective is focused on proposing activities to strengthen the locality study, founded on didactical and pedagogical conceptions which transfer prominence to the dynamic interrelation of teaching- learning methods as a way to enhancing assimilation and conscious cognition of this issue. The teaching- learning process, when contents dealt with theoretically in the classroom have continuity in terms of practical development, fosters the transfer and implementation of the acquired knowledge and contributes to verify some contents which are impossible to observe in such conditions.
Keywords:
Locality study, environmental situations, teaching- learning methods, learning process, abilities.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





