Vía de integración escuela familia comunidad para la formación de la identidad local en los escolares del nivel primario
Abstract
Ante la problemática de cómo integrar la Escuela-familia y comunidad, para la orientación de la identidad Local en los escolares del nivel Primario, tomando como referencia los actores que hacen vida en la Escuela Primaria se en presenta una alternativa en función de la integración del contexto socioeducativo en el proceso de orientación, para la formación de los escolares de ese del nivel.
Palabras clave:
Escuela, Familia, Comunidad, proyecto educativo.
ABSTRACT
Faced with the problem of how to integrate the school-family and community, for the guidance of local identity in the primary school level, with reference to the actors that make life in the Primary School according to present an alternative methodology as a way for integration of context in the process of socio-orientation, formation of the for the school level.
Keywords:
School, family, community, educative project.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





