Necesidad de un plan de acciones instructivas y lúdicas para el fortalecimiento de la dignidad en el Consejo Popular “La Barrera”
Abstract
La presente investigación brinda un diagnóstico del valor dignidad, de una muestra compuesta por un total de 164 niños de 10 – 12 años del consejo popular “La Barrera”, al cual se les aplicó un cuestionario cuyos resultados fueron posteriormente tratados por los métodos matemáticos y estadísticos cálculo porcentual. Los resultados obtenidos permitieron demostrar el debilitamiento del valor dignidad en la muestra y por tanto la necesidad de la elaboración de un plan de acciones instructivas y lúdicas para el fortalecimiento de la dignidad en el Consejo Popular “La Barrera”.
Palabras clave:
Acciones instructivas y lúdicas, diagnóstico.
ABSTRACT
The present investigation provides a diagnosis of the dignity value, of a sample composed of a total of 164 children of 10 - 12 years of the Consejo Popular "La Barrera", to which a questionnaire was applied whose results were later treated by mathematical methods and Statistical percentage calculation. The results obtained allowed demonstrating the weakening of the dignity value in the sample and therefore the need for the elaboration of a plan of instructive and playful actions for the strengthening of dignity in the Consejo Popular "La Barrera".
Keywords:
Instructional and ludic actions, diagnosis.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





