Seminario de La Ilíada en la Educación Superior, un reto
Abstract
El presente trabajo expone una clase para la educación superior como ejercicio de culminación del “Postgrado de Pedagogía y Didáctica para la Educación Superior” que se imparte en la UCP de Cienfuegos, y además tiene el propósito de ser presentada como clase de comprobación para el cambio de Categoría Docente de la Educación Superior a profesor asistente. El postgrado ha sido importante para la preparación de este ejercicio por la sistematización y actualización de los contenidos tratados. La selección de este ejercicio como evaluación final ha permitido la adquisición de conocimientos para trabajar una forma de organización de la docencia, en este caso particular el seminario. Queda a cuenta personal la aplicación del conocimiento alcanzado en este y profundización de otros componentes del proceso de enseñanza aprendizaje.
Palabras clave:
Superación, clase, seminario.
ABSTRACT
The present work exposes a classroom educationally superior as culmination exercise of Pedagogy’s and Didactics’ Post grade Educationally Superior that Cienfuegos's UCP gives himself in her, and besides he has the being purpose shown as classroom of checking for the of importance change Docent educational Superior to assistant professor. The post grade has been important for the contents’ preparation of this exercise for the systematization and bringing up to date treat of. The selection of this exercise post grade o as final evaluation has permitted the knowledge’s acquisition to work an organization form of the teaching, in this particular case the seminar. It is on account personal the in need application of the knowledge in this and deepening of the tuition process's another components learning.
Keywords:
Overcoming, class, seminar.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





