La formación psicopedagógica como idea básica en el proceso formativo del Maestro Primario
Abstract
El estudio del proceso formativo del maestro primario en Cuba y cómo se concibe la formación profesional de este motivó la realización de la presente revisión bibliográfica, que constituye un resultado parcial de la tesis doctoral de uno de sus autores, y profundiza en las ideas básicas que sustentan la formación psicopedagógica. Entre los resultados más importantes se destacan la información que se brinda sobre los contenidos psicopedagógicos que debe dominar el maestro primario, así como la elaboración del constructo cultura psicopedagógica. En tal sentido el estudio se proyecta a reflexionar sobre la formación psicopedagógica como idea básica en el proceso formativo del maestro primario.
Palabras clave:
Maestro primario, proceso formativo, formación psicopedagógica, cultura psicopedagógica.
ABSTRACT
The study of the training process of the primary teacher in Cuba and how this professional training is conceived led to the realization of this bibliographical review, which is a partial result of the doctoral thesis of one of its authors, and delves into the basic ideas that support psychopedagogical training. Among the most important results are the information provided about the psychopedagogical contents that the primary teacher must master, as well as the elaboration of the psychopedagogical culture construct. In this sense, the study is projected to reflect on psychopedagogical training as a basic idea in the formative process of the primary teacher.
Keywords:
Primary master, formative process, psychopedagogical training, psychopedagogical culture.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





