El desarrollo de la creatividad en estudiantes universitarios
Abstract
En el artículo se realizan reflexiones teóricas sobre la importancia del desarrollo de la creatividad en estudiantes de instituciones de Educación Superior. Se analiza, también, la estructura de esta categoría psicológica, las tendencias, etapas básicas y los niveles para el desarrollo del pensamiento creativo. Se destaca, además, la necesidad del uso de métodos en el proceso de enseñanza-aprendizaje que contribuyan a la formación integral de los futuros profesionales para que tengan un mayor desarrollo de la creatividad.
Palabras clave:
Creatividad, pensamiento creativo, pensamiento divergente, estilos de aprendizaje.
ABSTRACT
In the article theoretical reflections are made on the importance of the development of creativity in students of Higher Education institutions. It also analyzes the structure of this psychological category, the trends, basic stages and levels for the development of creative thinking. It also highlights the need for the use of methods in the teaching-learning process that contribute to the comprehensive training of future professionals to have a greater development of creativity.Keywords:
Creativity, creative thinking, divergent thinking, learning styles.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





