Impact of career guidance for students on social cohesion and economic stability.

Autores/as

Resumen

ABSTRACT

The paper explores the critical role of social cohesion in the formation of educational policy aimed at ensuring the active participation of students in solving pressing social problems. The study

 

investigates the system of career guidance for students as representatives of educational institutions along with its influence on the level of social cohesion and constructive transformations in the educational space in Russia. Education plays a vital role in the path of society to a more cohesive and prosperous future. Furthermore, the promotion of social cohesion in educational institutions can form a favorable environment for constructive transformation potentially leading to social harmony, prosperity, safety, and economic development.

Keywords:

English language, Teaching, Monologue speech, TED Talks.

RESUMEN

El artículo explora el papel crítico de la cohesión social en la formación de políticas educativas destinadas a garantizar la participación activa de los estudiantes en la solución de problemas sociales apremiantes. El estudio investiga el sistema de orientación profesional para estudiantes como representantes de instituciones educativas junto con su influencia en el nivel de cohesión social y transformaciones constructivas en el espacio educativo en Rusia. La educación juega un papel vital en el camino de la sociedad hacia un futuro más cohesivo y próspero. Además, la promoción de la cohesión social en las instituciones educativas puede formar un entorno favorable para la transformación constructiva que podría conducir a la armonía social, la prosperidad, la seguridad y el desarrollo económico.

Palabras clave:

Lengua inglesa, Enseñanza, Discurso monólogo, Charlas TED.

Descargas

Publicado

2023-08-01

Cómo citar

Mityurnikova, L., Pitelinsky, K., Gnevshev, A., & Makovey, S. (2023). Impact of career guidance for students on social cohesion and economic stability. Revista Conrado, 19(S2), 225–234. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3255