The impact of employee education on for the development of the hotel services market in the conditions of digitalization
Abstract
The article is devoted to the substantiation of the prospects for the development of the hotel services market in the Moscow region in the conditions of digitalization. It has been established that hospitality has recently turned from a fundamental concept of human civilization into a powerful industry that unites enterprises that provide various services for entertaining, accommodating, and servicing guests. It has been determined that the trends in the development of the hospitality industry in the Moscow region are the computerization of the hotel sector, the development of economy class hotels, improvement of the technical equipment of hotel enterprises, strengthening cooperation between hotel enterprises, and authorities. It has been revealed that booking modules are widely used in the practice of hotels in the Moscow region. However, this requires hotels to solve certain organizational tasks, including the collection and adequate use of information about the consumer, analysis of the features of communication with customers, as well as the development of staff education.
Keywords:
Market, hotel services, digitalization, enterprise, socio-economic development, education, tourism.
ABSTRACT
El artículo está dedicado a la justificación de las perspectivas de desarrollo del mercado de servicios hoteleros en la región de Moscú en las condiciones de digitalización. Se ha establecido que la hospitalidad ha pasado recientemente de un concepto fundamental de la civilización humana a una industria poderosa que une empresas que brindan diversos servicios para entretener, acomodar y atender a los huéspedes. Se ha determinado que las tendencias en el desarrollo de la industria hotelera en la región de Moscú son la informatización del sector hotelero, el desarrollo de hoteles de clase económica, la mejora del equipo técnico de las empresas hoteleras, el fortalecimiento de la cooperación entre las empresas hoteleras y las autoridades. . Se ha revelado que los módulos de reserva se utilizan ampliamente en la práctica de los hoteles en la región de Moscú. Sin embargo, esto requiere que los hoteles resuelvan ciertas tareas organizativas, incluida la recopilación y el uso adecuado de la información sobre el consumidor, el análisis de las características de la comunicación con los clientes, así como el desarrollo de la educación del personal.Palabras clave:
Mercado, servicios hoteleros, digitalización, emprendimiento, desarrollo socioeconómico, educación, turismo.Downloads
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