Public attitudes to esports development based on the survey of university students and sports psychologists
Resumen
The online survey included 1,200 Russian university students aged between 19 and 26 years, as well as 153 sports psychologists aged between 26 and 45 years, working in children and youth sports schools and other children's sports centers. Developed diagnostic tools, aimed to identify the attitude of respondents to eSports, included both questions with suggested answers, and questions requiring free statements. Mathematical processing of the survey data meant the calculation of percentages, as well as content analysis of the respondents' answers. The research has shown that modern society as a whole is not yet ready to perceive eSports as a type of sport activity, that many young people from educational institutions and qualified specialists engaged in children's sports institutions do not see the prospects in the eSports development and perceive it either as a “harmful activity” or as a “money-making tool”.
Keywords:
Games, eSports, students, competitive and training activities.
ABSTRACT:
La encuesta en línea incluyó a 1.200 estudiantes universitarios rusos de entre 19 y 26 años, así como a 153 psicólogos deportivos de entre 26 y 45 años, que trabajan en escuelas deportivas infantiles y juveniles y otros centros deportivos infantiles. Desarrollé herramientas de diagnóstico, destinadas a identificar la actitud de los encuestados hacia los eSports, incluidas preguntas con respuestas sugeridas y preguntas que requieren declaraciones libres. El procesamiento matemático de los datos de la encuesta significó el cálculo de porcentajes, así como el análisis de contenido de las respuestas de los encuestados. La investigación ha demostrado que la sociedad moderna en su conjunto aún no está preparada para percibir los deportes electrónicos como un tipo de actividad deportiva, que muchos jóvenes de instituciones educativas y especialistas calificados que participan en instituciones deportivas para niños no ven las perspectivas en el desarrollo de los deportes electrónicos y perciben ya sea como una "actividad dañina" o como una "herramienta para hacer dinero"Palabras clave:
Juegos, eSports, estudiantes, actividades competitivas y formativas.Descargas
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