The advantages of didactic musical games as a method of teaching younger students: an experimental study

Autores/as

Resumen

The study aims to theoretically substantiate and empirically test the effectiveness of using didactic musical games as a means of teaching primary school students at music lessons and identify the advantages of this method compared to the traditional ones. The main conclusion of the paper is that comparative analysis of experimental results shows significant shifts in the development of musicality in primary school students from a school that has deployed didactic musical games. Overall, more primary school students show a high level of development of musicality after the implementation of didactic musical games. The study results demonstrate the effectiveness of developing musicality in primary school students through didactic musical games and the appropriateness of their use in music lessons in primary schools. A great advantage of games is that this type of work is enjoyed by primary school students and can be organized in a way that would meet the objective of ensuring students’ musical education, upbringing, and development. The dynamic of the development of students’ musicality is more pronounced when didactic musical games are implemented.

Keywords:

Music teaching, development of musicality, educational entertainment, game technology.

 

ABSTRACT

El estudio tiene como objetivo fundamentar teóricamente y probar empíricamente la efectividad del uso de juegos musicales didácticos como medio para enseñar a estudiantes de primaria en clases de música e identificar las ventajas de este método en comparación con los tradicionales. La principal conclusión del trabajo es que el análisis comparativo de los resultados experimentales muestra cambios significativos en el desarrollo de la musicalidad en estudiantes de primaria de una escuela que ha desplegado juegos musicales didácticos. En general, más estudiantes de primaria muestran un alto nivel de desarrollo de la musicalidad después de la implementación de juegos musicales didácticos. Los resultados del estudio demuestran la eficacia del desarrollo de la musicalidad en alumnos de primaria a través de juegos musicales didácticos y la idoneidad de su uso en las clases de música en escuelas primarias. Una gran ventaja de los juegos es que este tipo de trabajo es disfrutado por los estudiantes de primaria y puede organizarse de manera que cumpla con el objetivo de asegurar la educación, formación y desarrollo musical de los estudiantes. La dinámica del desarrollo de la musicalidad de los estudiantes es más pronunciada cuando se implementan juegos musicales didácticos.

Palabras clave:

Enseñanza musical, desarrollo de la musicalidad, entretenimiento educativo, tecnología de juegos.

Descargas

Publicado

2022-11-01

Cómo citar

Kosiborod, O., Korsakova, I., Kuznetsova, E., Lyu, L., & Yushchenko, N. (2022). The advantages of didactic musical games as a method of teaching younger students: an experimental study. Revista Conrado, 18(89), 299–306. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2737