Training of Primary Education teachers taking into account the traditions of pedagogic education in Kazakhstan

Autores/as

Resumen

The foundations of national education and upbringing are laid in primary school. Primary school teachers are professionals who give students who have just entered school knowledge about the various factors in life and the rules of living in society. Today, it is important to require from these specialists profound pedagogical and psychological knowledge and professional qualifications. The relevance of the study is provided by a description of the theoretical and practical process of pedagogical training in accordance with the requirements of modern primary schools. In the sphere of pedagogical sciences, the development of basic competences essential for primary school teachers is an acute issue in national education. The purpose of the study is to develop and test a modern educational program for the training of primary school teachers that would consider Kazakh national ethnopsychological features and ethnopedagogical traditions of teaching in the schools of Kazakhstan. The paper provides recommendations as a result of practice-oriented work in the framework of the vocational training of primary school teachers. The research findings may be used in primary education programs and teaching methodology as a model for training future teachers in the ethnopsychological and ethnopedagogical direction.

Keywords:

Primary School, Primary School Teachers, Ethnopsychological Features, Ethnopedagogical Traditions, Teaching Experience.

 RESUMEN

En la escuela primaria se sientan las bases de la educación y la crianza nacionales. Los maestros de primaria son profesionales que imparten a los alumnos que acaban de ingresar en la escuela conocimientos sobre los diversos factores de la vida y las normas de convivencia en sociedad. Hoy en día, es importante exigir a estos especialistas profundos conocimientos pedagógicos y psicológicos y cualificaciones profesionales. La relevancia del estudio viene dada por una descripción del proceso teórico y práctico de la formación pedagógica de acuerdo con los requisitos de las escuelas primarias modernas. En el ámbito de las ciencias pedagógicas, el desarrollo de las competencias básicas esenciales para los maestros de primaria es una cuestión aguda en la educación nacional. El propósito del estudio es desarrollar y probar un programa educativo moderno para la formación de maestros de primaria que tenga en cuenta las características etnopsicológicas nacionales kazajas y las tradiciones etnopedagógicas de la enseñanza en las escuelas de Kazajstán. El documento ofrece recomendaciones como resultado de un trabajo orientado a la práctica en el marco de la formación profesional de los maestros de primaria. Los resultados de la investigación pueden utilizarse en los programas de educación primaria y en la metodología de la enseñanza como modelo para la formación de futuros profesores en la dirección etnopsicológica y etnopedagógica.

Palabras clave:

Escuela Primaria, Profesores de Primaria, Características Etnopsicológicas, Tradiciones Etnopedagógicas, Experiencia Docente.

Descargas

Publicado

2024-01-15

Cómo citar

Zhuzeyev, S., Zhailauova, M., Abuova, A., Kydyrbaeva, K., Abdibekova, O., & Suleimenova, B. (2024). Training of Primary Education teachers taking into account the traditions of pedagogic education in Kazakhstan. Revista Conrado, 20(96), 316–324. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3586