Formation of driving skills in driving schools

  • Dmitry V. Gribanov Ural State Law University. Yekaterinburg. Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-4005-9483
  • Kseniya E. Kovalenko Altai State University. Barnaul. Russian Federation.
  • Natalia E. Kovalenko Altai State University. Barnaul. Russian Federation.

Resumen

ABSTRACT The content of training programs in driving schools should be based on empirical data and focus on those psychomotor, cognitive and perceptual mental disabilities that have been shown to be associated with high accident rates for novice drivers. The curriculum should learn experience, demonstrating existing safety practices and, thus, motivate young drivers to drive safely. Methods of training should be developed to address lifestyle problems and psychosocial factors that can mitigate any learning effects and lead to dangerous driving. Statistics show a significant scale of road traffic offenses. Annually more than 80 million administrative violations are revealed. Participants of road traffic are obliged to comply with the requirements of federal legislation and subordinate regulatory legal acts issued in accordance with it in terms of ensuring road safety. The purpose of the initial training of drivers should consist in obtaining the necessary knowledge, skills, which will enable them to obtain a driving license, but also to drive safely in traffic conditions. The ability to master the skills of safe driving is only partially limited to the psychology of young people and can be partially compensated by intensive driving lessons to acquire a driving experience. The article analyze the best practices, acquire a driving practice in relatively safe conditions. Therefore, the driver training system should be aimed at assessing the driver's level of possession of these qualities. Keywords: Dangerous driving, training, driving schools, transport, safety traffic, traffic accidents, novice drivers. RESUMEN El contenido de los programas de capacitación en autoescuelas debe basarse en datos empíricos y centrarse en los psicomotores, las discapacidades mentales cognitivas y perceptivas que se ha demostrado que están asociadas con altas tasas de accidentes para los conductores novatos. El plan de estudios debe aprender experiencia demostrando las prácticas de seguridad existentes y, por lo tanto, motivar a los conductores jóvenes a conducir de forma segura. Se deben desarrollar métodos y métodos de capacitación para abordar los problemas de estilo de vida y los factores psicosociales que pueden mitigar los efectos del aprendizaje y conducir, a conducir de forma peligrosa. Las estadísticas muestran una escala significativa de ofensas de tráfico. Anualmente se revelan más de 80 millones de violaciones administrativas. Los participantes del tránsito están obligados a cumplir con los requisitos de la legislación federal y la legislación subordinada. El objetivo de la capacitación inicial de los conductores es recopilar los conocimientos necesarios, habilidades que les permitirán obtener una licencia de conducir. La capacidad de dominar las habilidades de conducción segura se limita solo parcialmente a la psicología de los jóvenes. En el artículo, se ofrecen las mejores prácticas. Por lo tanto, el sistema de entrenamiento del conductor debe estar dirigido a evaluar el nivel de posesión del conductor de estas cualidades. Palabras clave: Conducción peligrosa, entrenamiento, autoescuelas, transporte, seguridad vial, accidentes de tráfico, conductores noveles.
Publicado
2019-01-18
Cómo citar
Gribanov, D. V., Kovalenko, K. E., & Kovalenko, N. E. (2019). Formation of driving skills in driving schools. Revista Conrado, 15(66), 123-126. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/912