International experience in quality control of education

Resumen

Testing is still not a new, but a priority, tool for quality control of students' training: a test method for monitoring the quality of knowledge has clear advantages over other methods for evaluating learning outcomes. These include the high scientific validity of the test,manufacturability,the existence of the same test rules for all students and the rules for evaluating their results and the good compatibility of the method with modern educational technologies.In pedagogy, testing is called the experimental method, which is based on standardized tasks, the results of which are judged on the psychophysical and personal characteristics, as well as the knowledgeand skills of the subject.

Keywords:

Testing, quality control, student, education, special education.

RESUMEN

Las pruebas todavía no es una nueva, sino una prioridad, herramienta para el control de calidad de la formación de los estudiantes: un método de ensayo para el control de la calidad del conocimiento tiene claras ventajas sobre otros métodos de evaluación de los resultados del aprendizaje. Estos incluyen la alta validez científica de la prueba; fabricación; La existencia de las mismas reglas de prueba para todos los estudiantes y las reglas para la evaluación de sus resultados. Y también la buena compatibilidad del método con las tecnologías modernas de educación.En las pruebas de la pedagogía que se llama el método experimental, el cual está basado en tareas estandarizadas, cuyos resultados son juzgados por las características psicofísicas y personales, así como los conocimientos, habilidades y destrezas de la materia.

Palabras clave:

Pruebas, control de calidad, estudiante, educación, educación especial.
Publicado
2019-01-18
Cómo citar
Kovalenko, K. E., & Kovalenko, N. E. (2019). International experience in quality control of education. Revista Conrado, 15(66), 22-24. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/870