Valoración del enfoque pedagógico de un proceder metodológico en la atención de un paciente con covid-19 con afectación y complicación pulmonar
Abstract
La investigación aborda los aspectos relacionados con la valoración del enfoque pedagógico de procederes metodológicos para atención a pacientes con Covid-19, por lo cual reviste en la actualidad un elevado nivel de actualidad el tema investigado. El objetivo de la investigación fue: valorar el proceder metodológico en la atención de un paciente con Covid 19 con afectación y complicación pulmonar: neumotórax espontáneo por bullas. En la investigación se emplean métodos de orden teórico tales como el análisis-síntesis y la inducción-deducción y del nivel empírico (encuesta y la observación). La información fue sometida al correspondiente procesamiento estadístico en correspondencia con el paradigma asumido. Los resultados obtenidos demuestran el alto nivel de pertinencia que posee el proceder metodológico presentado.
Palabras clave:
Pedagogía, formación, proceder metodológico, atención, Covid 19
ABSTRACT
The investigation tackles aspects once the assessment of the pedagogic focus of actions was related to methodological for attention to patients with Covid 19, for which, coat an elevated level of present time as of the present moment the investigated ten. The objective of investigation matched: Appraising the action methodological in the attention of a patient with Covid 19 affectedly and pulmonary complication: Spontaneous pneumothorax for noises. Syntheses and induction use methods of theoretic order themselves such like the analysis in investigation deduction and of the empiric level (poll and the observation). The information was submitted to the correspondent statistical processing in mail with the assumed paradigm. The obtained results demonstrate the tall level of pertinence that possesses the action shown methodological.Keywords:
Pedagogy, formation, to proceed methodological, attention, Covid 19Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





