La imputación de datos vacíos en las matemáticas y su modelo estadístico
Abstract
En este artículo se analiza el uso de modelos estadístico y matemático de tipo educativo y tiene como objetivo diseñar la imputación de datos vacíos en las matemáticas y su modelo estadístico, utilizando metodología basada en la modalidad cualitativa, para el desarrollo del presente trabajo investigativo, además se utilizó el métodos teórico y empírico, adaptando técnicas como son la de documentales y la observación a través de fichas bibliográficas y fichas de observación. Los resultados más relevantes es imputar los datos faltantes que se puede adaptar a usos prácticos como el campo del estudio socioeconómico y de la bioestadística.
Palabras clave:
Modalidad cualitativa, métodos teórico y empírico, fichas bibliográficas, socioeconómico, bioestadística
ABSTRACT
This article analyzes the use of statistical and mathematical models of educational type and has as objective to design the imputation of empty data in mathematics and its statistical model, using methodology based on the qualitative modality, for the development of the present investigative work, in addition the theoretical and empirical methods were used, adapting techniques such as documentary and observation through bibliographic cards and observation cards. The most relevant results are the imputation of missing data that can be adapted to practical uses such as the field of socioeconomic studies and biostatistics.Keywords:
Qualitative modality, theoretical and empirical methods, bibliographic records, socioeconomic, biostatisticsDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





