La didáctica del Baloncesto en edades tempranas en Ecuador
Abstract
El baloncesto es considerado un deporte de alto nivel que requiere mucho trabajo, dedicación y entrenamiento, además ha llamado mucho la atención en los últimos años y ha sido buscado y querido por el público. Existen requisitos que detectan el talento en el deporte, asegurando así el éxito de los aspirantes a atletas. Este estudio analiza las intervenciones instruccionales y su relación con la formación inicial de profesores de baloncesto en escuelas de Quito, Ecuador. Uno de los problemas más comunes en la enseñanza del baloncesto es que los métodos utilizados no pueden cumplir completamente con los requisitos de entrenamiento de los jugadores. Para abordar este problema, se realizó este estudio para evaluar integralmente el enfoque pedagógico del proceso de enseñanza del juego. La investigación es parte de un enfoque descriptivo.
Palabras clave:
Didáctica, baloncesto, Ecuador
ABSTRAC
Basketball is considered a high-level sport that requires a lot of work, dedication and training, it has also attracted a lot of attention in recent years and has been sought after and loved by the public. There are requirements that detect talent in sport, thus ensuring the success of aspiring athletes. This study analyzes the instructional interventions and their relationship with the initial training of basketball teachers in schools in Quito, Ecuador. One of the most common problems in teaching basketball is that the methods used cannot fully meet the training requirements of the players. To address this problem, this study was carried out to comprehensively evaluate the pedagogical approach of the game teaching process. The research is part of a descriptive approach.
Keywords:
didactics, basketball Ecuador
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





