La integración de contenidos en el área de ciencias exactas mediante el uso de recursos informáticos
Abstract
El desarrollo científico que experimenta el mundo contemporáneo exige la implementación de enfoques integradores en el proceso de enseñanza aprendizaje de las diferentes asignaturas, en este sentido, en el área de Ciencias Exactas no abundan las investigaciones que posibiliten el establecimiento de las relaciones existentes entre sus contenidos, lo que incide en la insuficiente integración de contenidos en estas asignaturas. En aras de contribuir al desarrollo exitoso de este proceso, en el siguiente trabajo se presenta análisis epistemológico, que permitirá definir los conceptos de recursos informáticos, integración de contenidos y elemento mediador. Esta labor sirve de base para determinar la categoría esencial de este trabajo, la integración de contenidos a través de los recursos informáticos como mediadores del aprendizaje.
Palabras clave:
Integración de contenidos, recursos informáticos, elemento mediador.
ABSTRACT
The scientific development that the contemporary world experiences requires the implementation of integrative approaches in the teaching process of the different subjects, in this sense, in the area of Exact Sciences, there is not an abundance of research that allows the establishment of the existing relationships between its contents, which affects the insufficient integration of contents in these subjects. In order to contribute to the successful development of this process, the following work presents an epistemological analysis, which will allow to define the concepts of computer resources, content integration and mediator element. This work served as a basis for determining the essential category of this work, the integration of content through computer resources as mediators of learning.
KEYWORDS:
Integration of contents, computer resources, mediating element
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





